2. AUG 2013

10 rád ako odstrániť kilá navyše

Lucia Méresová

Zumba inštruktorka a výživová poradkyňa Lucia Méresová sa rozhodla napísať svoj prvý eBook s názvom „Ako schudnúť so Zumbou za 30 dní“. Zaujali nás tipy a praktické odporúčania toho, čo robiť a nerobiť, ak nechceme aby sa ručička na váhach hýbala neustále smerom nahor. Nech sa páči, malá ukážka.

1. Neklamte samých seba!

Pri nakupovaní myslite na to, že čo si kúpite, to aj zjete. Nekupujte nič sladké a nezdravé. Neklamte sa, že tie chipsy chcete mať do zásoby pre návštevu. V zlej chvíľke to zjete predsa len vy.

2. Nie je škoda vyhodiť trochu potravy. Škoda je pribrať z lakomstva!

Aj mne sa často krát stane, že musím vyhadzovať jedlo a je mi ho veľmi ľúto. Vždy sa však riaďte týmto heslom. Pamätajte na to, že nezjedené jedlo patrí do koša a nie do vás!

3. Zakážte si zobkanie!

Ak ste počas dňa zvyknutí na zobkanie jedla, pri ktorom si najskôr odlomíte kúsok keksíka, potom kúsok čokolády, spolu tieto drobnôstky môžu narásť do väčšieho množstva jedla, z ktorého sa dá pribrať. To isté platí aj pri ochutnávaní jedál pri varení. Môžete ním zjesť aj celú ďalšiu porciu jedla. Dávajte si na to pozor.

4. Vzdelávajte sa!

Čo je dôležitejšie ako naše zdravie a zdravie našich blízkych? Kúpte si kvalitné knižky o stravovaní, čítajte na internete blogy výživových poradcov a sledujte najnovšie štúdie. Čím viac budete o nezdravých potravinách vedieť, tým menej vás budú lákať. Čím viac informácií budete o zdravej životospráve mať, tým ľahšie pôjdu kilá dole. Jednoduchá rovnica.

Najlepšie pochopíte, ako sa správne stravovať len vtedy, ak si naštudujete veľa, veľa článkov. Tento investovaný čas (napr. každý deň1 článok - cca 10 minút) sa vám neskôr vráti veľmi rýchlo späť. Budete presne vedieť, prečo je dobré jesť to a nie hento. A keďže ženy sú živiteľkami rodiny a kuchárkami, budete variť pre svoju rodinu nielen skvelé, chutné, ale aj zdraviu prospešné jedlá.

5. Vzdelávajte okolie!

Niekedy je určite ťažké odolať koláčom, či iným sladkostiam, ktoré vám donesú vaši blízky. Snažte sa im vysvetliť, čo by vám mohli nabudúce doniesť, aby vám to urobilo radosť. Najmä starší ľudia nevedia, ako správne pripraviť jedlo, aby bolo zdravé. Kúpte im napr. špaldovú múku, dajte recepty a z najbližšej návštevy už nepriberiete.

6. Nepočítajte kalórie!

Ak by bolo počítanie kalórií skutočne také dôležité, bolo by úplne jedno, či zjeme 100 kalórií z ovocia, alebo 100 kalórií z čokoládovej tyčinky. V tomto prípade by bolo úplne jedno čo jeme, hlavne aby sme si strážili prísun kalórií za deň. Vy už však určite viete, že takto to nefunguje.

7. Zabudnite na heslo: „Po 17-tej už nejem.“

Ideálna doba na večeru je 3-4 hodiny pred spaním, napr. ak chodíte spať medzi 22:00- 23:00, večera by mohla prísť medzi 19:00-20:00. Ak jedávate posledné jedlo o 17-tej a spať chodíte o 23-tej, spomalíte si metabolizmus a o to ľahšie priberiete.

Navyše, ak ste pred spaním hladní, dajte si zakysané mlieko- acidko, cmar, či kefír. Zasýtia vás a v spolupráci s probio kultúrami v zakysaných produktorch vám zlepšia imunitu. Do takéhoto zakysaného produktu môžete pridať aj jablčnú vlákninu (približne 5 g) a proteín (20-30 g). Nám sa po vypití takého nápoja spí vždy úžasne. Plnohodnotný spánok spolu s príjemným snom, čo viac si môže človek priať.

8. Nepoužívajte jedlo ako formu odmeny či trestu

Ani u seba, ani u Vašich detí. Ak dosiahnete nejaký úspech, odmeňte sa niečím iným - napr. pekným kúskom oblečenia.

9. Plánujte!

Ak dopredu viete, že celý deň presedíte v práci, vezmite si so sebou desiatu a olovrant, aby ste nemuseli čeliť „vlčiemu hladu“ a po ňom preplnenému žalúdku.

10. Dávajte si pozor na ochutnávanie pri varení!

Ak budete ochutnávať príliš veľa, môžete takto „nevinne“ zjesť aj o jednu porciu navyše.

ebook zumba

Celý eBook nájdete na stránke  www.zumba-party.sk.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10 rád ako odstrániť kilá navyše

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.