2. DEC 2016

Ako sa dostať do formy, keď sme sa nikdy nehýbali?

Veronika Shoebridge

Ak by sa váš vzťah s pohybom dal opísať slovom komplikovaný, máme pre vás zopár rád, ako to zmeniť. Nikdy neviete, možno sa stanete nerozlučnými kamarátmi.

Bez vetra sa ani lístok nepohne

Ono to tak už býva. Ak sa rozhodnete, že sa chcete dostať do formy, poprípade schudnúť, zlepšiť a spevniť si postavu, alebo sa len jednoducho chcete samému sebe páčiť, treba pre to niečo urobiť. Začiatky však nebývajú ľahké. Ľudia sú odjakživa prirodzene nastavení ísť cestou menšieho odporu a ak sú niekde, kde sa cítia bezpečne a pohodlne, nechce sa im to meniť.

Ako teda nato? Prvým krokom býva samotné rozhodnutie. To je ten najzákladnejší krok, vďaka ktorému sa vydáte na cestu niečoho nového, niečoho nepoznaného, no koniec-koncov vám táto cesta postupne zlepší vnímanie seba samého, svojho tela, zvýši vašu sebadôveru, atraktivitu a silu, ale v prvom rade to najhlavnejšie zo všetkého – vaše zdravie.

Odborníci radia

Ak by ste sa spýtali akéhokoľvek odborníka, ako sa najrýchlejšie dostať do formy, väčšina vám povie, že bez pohybu to jednoducho nepôjde. Nie je to, samozrejme, len o pohybe samotnom a jasné, že k tomu, aby ste sa dostali do formy, treba priamoúmerne zmeniť aj stravovacie návyky, ale pohyb je jednou z kľúčových zložiek tejto snahy.

Preto sme sa na názor spýtali odborníka na slovo vzatého, trénera, výživového poradcu a bloggera, Michala Patakyho, aby nám dal zopár dobre mienených rád:

„V prípade, že ste sa nikdy nehýbali, odporúčam poradiť sa s odborníkom, hlavne pred začiatkom cvičenia. Ďalej je vhodné absolvovať pod jeho dohľadom aj prvé tréningy. Na začiatku je veľmi dobré, ak si hneď osvojíte správnu techniku jednotlivých cvičení a naučíte sa správne pohybové stereotypy. Neodporúča sa pustiť bezhlavo do cvičenia len na základe cvičení z YouTube videí. Skúsený tréner by mal byť schopný vybrať adekvátnu záťaž a vhodné cvičenia, pretože nie všetko, čo vyzerá ,cool᾿, je aj vhodné. Dôležité je tiež poznamenať, že intenzívna svalová horúčka po prvých tréningoch nie je ideálny začiatok. Skôr vám naznačuje, že ste to s cvičením prepískli.”

Pohyb je radosť. Za lepšie zdravie, vyššie sebavedomie, lepšiu náladu a super formu to predsa stojí, čo poviete?

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ži, miluj, tancuj!Ži, miluj, tancuj!

Miluje tanec, žije ním, je v ňom veľmi dobrá. Zuzana Kaduková nám prezradila viac o svojej vášni k tancu a o tom, ako sa ním udržiava v top forme.

 

Viete, ktorý šport je najzdravší?Viete, ktorý šport je najzdravší?

Už veľakrát som dostal od ľudí otázku: „Michal, aký je podľa teba najzdravší šport?” 

 

Stres a chudnutie sa vzájomne ovplyvňujúStres a chudnutie sa vzájomne ovplyvňujú

Väčšina ľudí zažíva stres dennodenne. Stres však vo výraznej miere ovplyvňuje aj ľudské úsilie schudnúť. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa dostať do formy, keď sme sa nikdy nehýbali?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.