Bicyklovaním k zlepšeniu kondície

Bicyklovanie patrí hneď po chôdzi k najjednoduchším a najprirodzenejším spôsobom dopravy. Niektorí si vďaka nemu skracujú cestu do práce, iní zlepšujú kondíciu. 

Bicyklovaním k zlepšeniu kondície
17. MAR 2015

Jazda na bicykli

Pri bicyklovaní je dôležité dodržovať princíp kruhového šliapania. Čo je to kruhové šliapanie? Kruhové šliapanie predstavuje zapájanie nohy stále v rovnakej intenzite. Pohyb nohy pri bicyklovaní však nie je vždy úplne ideálne kruhový, čo zbytočne uberá energiu a pohyb je aj menej ekonomický.

Ako teda správne šliapať do kruhu? Najdôležitejšia je pozícia špičky pri šliapaní. Tá by mala byť stále mierne naklonená, teda smerovať v každom okamihu bicyklovania mierne dole.

Veľmi dôležitá je aj rovnomernosť jazdy. Na bicykli by ste určite nemali jazdiť tak, že sa najskôr rozbehnete a potom sa veziete bez otáčania pedálov. Pedále je treba otáčať rovnomerne a to pri jazde po rovine, do kopca alebo z kopca. Ľudský organizmus je totižto stavaný na trvalý výkon a vašou úlohou je naučiť sa to využívať.

Prospešnosť bicyklovania

Zlepšenie kondície

Bicyklovaním sa dokážete dopracovať k nárastu vytrvalosti a kondície. Spolu s tým dosiahnete postupné znižovanie hladiny krvného tlaku, a teda tiež postupné spomalenie zrýchleného pulzu.

Ak máte veľmi slabú kondíciu a nevydržíte dlho šliapať, je veľmi vhodné začať len pri čase 5 minút. Ide o veľmi krátku dobu, ale z nuly na sto percent sa nedá dostať za jeden deň. Samozrejme, je nutné postupne dobu predlžovať. Po 6 až 8 týždňoch (podľa toho, na čo sa cítite a ako vládzete) by ste sa mali dostať na 20 minút 3-krát do týždňa a neskôr na 45 minút. Takýto postupný tréning je vhodný na rotoped, pretože vyťahovať bicykel na 5 minút denne by sa naozaj neoplatilo. Ale keď už zvládnete v pohode pedálovať 45 minút vkuse, môžete rotoped vymeniť za bicykel.

Zdravé srdce

Bicyklovanie stimuluje srdcovo-cievny systém, zvyšuje počet červených krviniek a zväčšuje srdce, čím sa zvyšuje telesná zdatnosť.

Posilnenie kostí

Pri bicyklovaní vonku sa vám doplní potrebný vitamín D, ktorý vzniká v koži vplyvom slnečného žiarenia. Je potrebný na spevnenie kostí, zubov a posilnenie imunitného systému. Okrem toho bicyklovanie posilňuje kosti, pretože zvyšuje ich hustotu vďaka svalovému napätiu, ktoré stimuluje rast kostných buniek.

Pomoc kĺbom a žilám

Sťahovanie svalov pomáha okrem iného vytvárať spätný návrat krvi v žilách a predchádzať tak vzniku varixov. Je tiež šetrnejšie ku kĺbom ako iné druhy pohybov a to hlavne pri kilách navyše.

Ďalšie výhody bicyklovania 

  • dá sa realizovať takmer všade a za každého počasia (v prípade použitia rotopedu)
  • je takmer pre každého
  • je ideálnym pomocníkom na prečistenie hlavy
  • jazdou na bicykli neznečisťujete životné prostredie
  • formuje svalstvo, hlavne stehná, zadok a lýtka

Odporúčame prečítať: Spinning: Interiérová cyklistika pre každého


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bicyklovaním k zlepšeniu kondície

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 58
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.