Cviky na brucho - získajte pevné brucho

cviky na brucho
8.11.2011 | Aerobic | Mirka

Brucho patrí medzi najproblematickejšie partie tela, a preto na jeho spevnenie potrebujete poriadnu dávku trpezlivosti a pravidelné cvičenie. Ponúkame vám cviky na brucho, ktorými sa dopracujete k pevnému sexi brušku.

Z vlastnej skúsenosti musím konštatovať, že získanie sexi bruška je veľmi náročné. Cvičeniu sa venujem pravidelne, ale nikdy som nebola spokojná s bruškom. Napriek tomu som vytrvala, až nakoniec cvičenie prinieslo vysnívané ovocie. S radosťou pozerám na prvé „tehličky“! Týmto spôsobom by som vás rada motivovala a ponúkam vám overené cviky na brucho, ktorým sa pravidelne venujem na aerobicu. Neváhajte a dajte sa do práce!

 

Dôležité upozornenia: Nezabudnite na úpravu jedálnička. Pri cvičení je dôležité správne dýchanie. Pri vykonávaní záťaže vydychujte, pri uvoľňovaní sa nadýchnite. Radšej cvičte menej, ale správnou technikou.

Pozrite si video ako sa cvičia správne a efektívne cviky na brucho


Spodné bruško – najproblematickejšia oblasť

Cvik číslo 1

Ľahnite si na podložku a vystrite sa. Podstata cviku spočíva v pomalom zdvíhaní nôh, ktoré by mali v najvyššej polohe zvierať s trupom pravý uhol. Pozor, nohy musia byť pri pohybe vystreté a ruky položené vedľa tela dlaňami nadol. Pohyb dolu vykonávajte približne do vzdialenosti 10 centimetrov nad zem. Nohy nikdy nepokladajte na podložku! Opakujte 10-krát v 3 sériách.

Cvik číslo 2

Poloha je podobná ako pri cvičení číslo 1, pričom nohy sú vystreté a v pravom uhle s trupom. Zdvíhajte (s výdychom) zadok resp. panvu niekoľko centimetrov nad podložku a s nádychom položte na zem. Dôležité je, aby horná časť trupu bola po celú dobu cvičenia položená na podložke. Opakujte 15-krát v 3 sériách.

Horné brušné svaly

Cvik číslo 3

Ľahnite si na chrbát, nohy mierne rozkročte a päty tlačte do podložky. Ruky dajte za hlavu tak, aby bola hlava v predĺžení s chrbticou. Dosiahnete to tak, že sa po celý čas cvičenia dívate na jeden bod na strope. Nepomáhajte si rukami, lakte musia smerovať do strán. S výdychom trup zdvihnite, s nádychom položte na podložku. Hlavu nepokladajte na zem. Opakujte 10-krát v 3 sériách.

Šikmé brušné svaly

Cvik číslo 4

Poloha je podobná ako pri cviku číslo 3, ale ľavú nohu preložte cez pravé stehno. Vykonávajte pohyb tak, že pravé rameno (nie lakeť!) ťaháte smerom k ľavému kolenu a s nádychom sa vrátite späť. Opakujte 20-krát. Pozor, hlava musí byť v predĺžení s chrbticou a nepomáhajte si lakťami. Cvik opakujte na druhú stranu. Vydržte 3 série.

Stredná časť bruška

Cvik číslo 5

Cvik môžete cvičiť na zemi, ideálna je však lavička vo fitcentre. Sadnite si na koniec lavičky a rukami sa oprite o lavičku takým spôsobom, aby ste udržali rovnováhu. (Ruky dajte za seba a dlaňou sa držte okraja lavičky.) Skrčte nohy, pomalým pohybom a s výdychom ich vystierajte. Na začiatok vám postačia 2 série po 10 opakovaní. Cvik sa dá vykonávať aj na zemi, ale dajte pozor, aby ste nohy nepoložili na podložku.

Záverečné posilnenie celého bruška

Cvik číslo 6

Ľahnite si na podložku a nohy sú nad zemou pokrčené do pravého uhla. Ruky prekrížte cez hrudník a lopatky sú nad zemou. Vykonávajte „malý“ pohyb hrude smerom ku kolenám a späť. Opakujte 15-krát v 3 sériách.

Náš tip: Cviky vykonávajte v ľubovoľnom poradí po jednej sérii a postupne ich za sebou opakujte tak, aby ste dosiahli stanovený počet odcvičených sérií.

Zdroj video: www.youtube.com

Inšpirujte sa ďalšími cvikmi!

Pripravili sme pre vás viac článkov, v ktorých nájdete efektívne cviky na jednotlivé partie tela. S týmito cvikmi rozhodne precvičíte celé svoje telo a dosiahnete výsledky, aké si prajete.


pošli na vybrali.sme.sk Poslať e-mailom Vytlačiť

Diskusia k článku - Cviky na brucho - získajte pevné brucho

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

chudnutiedieta.sk
chudnutiedieta.sk
 20.1.2014 1:14

Cviky na brucho tu - http://chudnutiedieta.sk/cviky-na-brucho-a-jeho-chudnutie/

 
Ladymum
Ladymum
 10.11.2011 8:39

Ako casto v ramci jedneho tyzdna treba cvicit brucho? dvakrat? trikrat? alebo viac?

 
Liška Eliška
Liška Eliška
 8.11.2011 11:16

jeeej super, diky za navod. To mozem cvicit aj doma smajlik - 18

 

 

Súvisiace články

Tabata tréning zaručí lepšiu kondíciu a postavu
Tabata tréning zaručí lepšiu kondíciu a postavu

Hľadáte jednoduchý tréning, ktorým precvičíte celé telo? Alebo chcete jednoducho len zmenu tréningu? Stavte na vysoko intenzívny tréning Tabata, jednoduchú tréningovú metódu, pri ktorej si poriadne zacvičíte, zlepšíte svoju kondičku a dopracujete sa k postave ako lusk.

Celý článok
Piloxing formuje, posilňuje, spaľuje a samozrejme zabáva!
Piloxing formuje, posilňuje, spaľuje a samozrejme zabáva!

Skupinové cvičenie je kombináciou boxu, pilatesu a tanca. Box buduje výkonnosť, tanec robí cvičenie sexi a elegantným, nuž a pilates sa zameriava na zoštíhlenie a posilnenie všetkých svalov. Všetko sa deje pri hudbe a prináša kopec zábavy. Zacvičili si ho Hillary Duff i Kirsten Dunst, pridáte sa aj vy?

Celý článok | Počet komentárov: 2
Ako cvičiť efektívne a schudnúť  - kardio alebo silový tréning?
Ako cvičiť efektívne a schudnúť - kardio alebo silový tréning?

Chcete schudnúť a trápite sa nad tým, či sú pri chudnutí dôležitejšie aeróbne aktivity alebo silový tréning? Poradíme vám, ako si vybrať správne!

Celý článok
INSANITY – skupinové cvičenie, ktoré vás privedie k šialenosti
INSANITY – skupinové cvičenie, ktoré vás privedie k šialenosti

Cvičebný program INSANITY® vytvoril v roku 2009 americký fitnes tréner Shaun Thomas (Shaun T), ktorý prišiel na metódu, ako sa dopracovať k dokonalému telu už za pár mesiacov bez použitia závažia či cvičebných pomôcok. A cestu si našlo aj na Slovensko.

Celý článok
Život je energia alebo Biológia pohybu
Život je energia alebo Biológia pohybu

Keď sa rozhodnete vziať život do svojich rúk, bez cvičenia to jednoducho nepôjde. Môžete sa mu brániť, môžete ním pohŕdať, no pravdou je, že ste naň naprogramovaní. Príroda je nekompromisná. Len mohutná vlna energie plynúca z pohybu mohla naše bunky prehupnúť z rastlinnej ríše do živočíšnej a nakoniec ich dostala na špičku evolúcie.

Celý článok
Je kalanetika ešte stále v kurze?
Je kalanetika ešte stále v kurze?

Považujete kalanatiku za prežitok? Možno sa mýlite! Prinášame vám zaujímavé informácie o cvičení, ktoré má stále svoje opodstatnenie.

Celý článok
Kde na Slovensku získate certifikát aerobic inštruktora?
Kde na Slovensku získate certifikát aerobic inštruktora?

Pripravili sme pre vás zoznam akreditovaných školiacich centier aerobicu na Slovensku! Už  vám nič nebráni v ceste, stať sa inštruktorom aerobicu.

Celý článok
Máte od 40 do 60? Tieto športové aktivity vás dostanú do formy!
Máte od 40 do 60? Tieto športové aktivity vás dostanú do formy!

Čím je človek starší, tým sa zvyšuje riziko vzniku civilizačných chorôb. Kardiovaskulárne ochorenia, vysoký krvný tlak, vysoká hladina cholesterolu v krvi, cukrovka, osteoporóza. To sú len niektoré z diagnóz, ktoré trápia ľudí v zrelom veku. Jednou z možností, ako im predchádzať, je aj pravidelný pohyb.

Celý článok
Rozhovor: Antigravity nie je len o hojdaní sa v sieti
Rozhovor: Antigravity nie je len o hojdaní sa v sieti

Na Slovensku sa objavilo nové a zaujímavé cvičenie zvané Antigravity. Ak chcete, môžete počas hodiny vysieť aj dole hlavou :) Nielen to vám umožní sieť, v ktorej cvičíte počas celej hodiny. Viac nám o tomto type cvičenia prezradila inštruktorka Diana Horváthová, ktorá k nám Antigravity priniesla.

Celý článok

Najzaujímavejšie články

Odporúčame zariadenia / inštruktorov

ďalšie zariadenia
Pridaj profil inštruktoraďalší inštruktori
Vložiť zariadenia môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Vložiť inštruktora môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť

Podujatia

Vložiť podujatieďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť

Burza

Vložiť inzerátďalšie ponuky
Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť