17. JUL 2013

INSANITY – skupinové cvičenie, ktoré vás privedie k šialenosti

Michaela Szilvásová

Cvičebný program INSANITY® vytvoril v roku 2009 americký fitnes tréner Shaun Thomas (Shaun T), ktorý prišiel na metódu, ako sa dopracovať k dokonalému telu už za pár mesiacov bez použitia závažia či cvičebných pomôcok. A cestu si našlo aj na Slovensko.

Cvičenie je založené na schopnosti práce s vlastným telom metódou „Max Interval Training“ (Vysokého Intervalového Tréningu), kedy cvičíte cyklus po dobu 3 – 4 minút, za ktorými nasleduje 30 sekundová pauza. Potom jednotlivé cykly opakujete v dĺžke 30-60 minút v závislosti od vášho výkonu.

V čom je INSANITY® iné?

Narozdiel od posilňovne, kedy väčšinou cvičíte 30 sekúnd s maximálnym nasadením a potom 2-3 minúty odpočívate, pri INSANITY cvičíte s maximálnou intenzitou a krátkou dobou odpočinku. Za hodinu tak dokážete spáliť aj 1000 kalórií a dopracovať sa k skvelému telu už za 2 mesiace. Tréning obsahuje prvky rôznych športov ako basketbal, atletika, box a pod. Zároveň pozitívne pôsobí na vašu rýchlosť, silu, obratnosť a ohybnosť čím dokáže byť veľmi zaujímavé aj pre ženy, ktoré sa snažia zhodiť nadbytočné kilá či upraviť svoju postavu.

Odporúčame prečítať: Trénujte intervalovo. Budete štíhlejší a v kondícii

Ako správne trénovať

INSANITY pozostáva z 10tich tréningov:

1. Dig Deeper & Fit Test

2. Plyometric Cardio Circuit

3. Cardio Power & Resistance

4. Cardio recovery

5. Pure Cardio & Cardio Abs

6. Core Cardio & Balance

7. Max Interval Circuit & Fit Test

8. Max Interval Plyo

9. Max Cardio Conditioning

10. Max Recovery

Začína sa bodom 1. Dig Deeper, ktorý prezentuje ako INSANITY správne cvičiť. Prvých 5 tréningov opakujete počas 4 týždňov. Následne cvičíte šiesty tréning (Core Cardio & Balance) počas piateho týždňa. 6.-10. týždeň predstavuje hotové peklo, kedy sa snažíte ísť na MAXimum a vydať zo seba čo najviac.

Počas dvoch mesiacov cvičíte podľa presného harmonogramu tzv. Insanity® Calendar. Ako si môžete všimnúť súčasťou prvého a siedmeho bodu je aj tzv. Fit Test, kedy si zaznamenávate svoje výsledky do prehľadnej tabuľky. Každé dva týždne následne viete vyhodnotiť, ako ste sa v cvičení zlepšili.

Vyšší level Insanity Asylum

Po absolvovaní INSANITY „základného balíka“ môžete prejsť na Vyšší level INSANITY® tzv. Insanity Asylum, kedy pri cvičení využívate náčinie ako sú švihadlá, činky, hrazda, expandery a agility rebrík. Náročnosť je o niečo vyššia, avšak stále zdokonaľujete cviky z pôvodného „balíka“.

Šialená cesta k dokonalej postave

Fitness tréner a inštruktor INSANITY® Karol Vörös vedie aktuálne kurzy v Bratislavskej Petržalke. Cvičenie Insanity mu ukázala priateľka v roku 2012, ktorá hľadala vhodné cvičenie pre seba. Ako sám vraví, z počiatku bol skeptický a radil ho medzi cvičenia ako zumba, aerobik a pod.

Ale neskôr úplne podľahol: „ Na začiatku ma prekvapila intenzita a náročnosť. Pravidelne som cvičil, ale toto bolo pre mňa úplne niečo nové. Mám rad výzvy a Insanity výzvou rozhodne je. Fakt, že môžete cvičiť doma a nič k tomu nepotrebujete, je obrovskou výhodou. Ak dodržíte cvičebný plán, zásady správnej výživy dosiahnete výborné výsledky za celkom krátky čas,“ tvrdí Karol. Dodáva, že najdôležitejšie je však vydržať. Nie nadarmo sa tomu hovorí Insanity (šialenstvo).

Zdroj: www.insanitycvicenie.sk

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - INSANITY – skupinové cvičenie, ktoré vás privedie k šialenosti

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.