11. JAN 2016

Koľko času by sme mali venovať pohybu?

Každý by chcel výsledky cvičenia vidieť čo najrýchlejšie. Takýto luxus vám však nezaistí žiadny tréning sveta, ale netreba vešať hlavu. Tajomstvom je pravidelnosť a optimálna dĺžka tréningov.

Dĺžka tréningov

Je známe, že čím dlhšie tréning trvá, tým nižšia je náklonnosť k cvičeniu. Preto treba cvičiť toľko, aby vám to prinášalo radosť a nie utrpenie. Avšak každý typ tréningu má svoje minimum a maximum, ktoré by ste mali dodržať.

Spaľovanie tukov

Samotná dĺžka tréningovej jednotky je závislá od mnohých faktorov. Určite pre vás nie je žiadnou novinkou, že približne dvadsiata až tridsiata minúta je tou zlomovou. Po intenzívnom pohybe v tomto trvaní telo prechádza na spaľovanie tukov a ste tam, kde ste chceli byť. Kvôli tomu, aby ste dosiahli výsledky, po ktorých túžite, nekončite na tejto časovej hranici a k svojmu tréningu ešte nejakú minútu pridajte. Najskôr 10, potom 15 a nakoniec sa prepracujete k ideálnemu trvaniu tréningu. Hoci je každé telo iné a inak spaľuje, predsa len sa o hodinovom tréningu hovorí, ako o tom ideálnom. Ak nie je váš pohyb celkom intenzívny, môže sa predĺžiť až na 90 minút, ale ďalej ísť netreba.

Budovanie svalov

Na to, aby ste získali svaly, je potrebný tréning v rozmedzí 45-120 minút. Vo všeobecnosti sa však odporúča nepresahovať jeden a pol hodiny, pričom v tomto časovom intervale by ste mali skombinovať rozohriatie, posilňovanie svalov i strečing v závere. Po tomto čase sa začína uvoľňovať stresový hormón kortizol, ktorý by mohol viesť ku katabolizmu, ktorý predstavuje spaľovanie svalových buniek. Každá časť cvičenia, ktorú som spomenul, má svoje opodstatnenie, preto sa nesnažte tréning oklamať, inak sa to odrazí len a len na vás.   

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Balančný tréning by mal byť súčasťou každého cvičeniaBalančný tréning by mal byť súčasťou každého cvičenia

Balančný tréning vychádza z funkčného tréningu.

 

5 tipov, ako začať cvičiť a vytrvať5 tipov, ako začať cvičiť a vytrvať

Určite viete, aké to je. Veľakrát ste sa snažili, no nikdy sa vám nedarilo cvičiť s radosťou. 

 

15-minútový intervalový tréning15-minútový intervalový tréning

Je vaším veľkým nepriateľom pri cvičení čas? Tento intervalový tréning vám dá zabrať, aj keď trvá iba 15 minút.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Koľko času by sme mali venovať pohybu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.