31. MAR 2016

Potenie a cvičenie. Čím viac, tým lepšie?

Veľa ľudí a hlavne žien si myslí, že potenie predstavuje niečo neakceptovateľné a neprípustné, a to bez ohľadu na to, či sa nachádzajú niekde v práci alebo v posilňovni. 

Verte mi, že pri cvičení je potenie veľmi dôležitým faktorom.

Prečo sa vlastne človek potí?

Pomocou potenia sa telo ochladzuje, vďaka čomu si udržuje vhodnú telesnú teplotu, tak zabraňuje prehriatiu organizmu, ktoré by mohlo mať za následok rôzne zdravotné komplikácie. Hoci vám potenie pripadá ako veľmi nepríjemné, vedzte, že keby ste sa nepotili, vaša telesná teplota by stúpla veľmi vysoko a pre organizmus by to bola veľmi veľká záťaž.

Pot nezapácha

Pot sa tvorí v potných žľazách, ktoré sa nachádzajú po celom tele. Mechanizmus potenia riadia hormóny a nervový systém, tzv. hypotalamus.

Pot je tekutina, ktorá obsahuje 99 percent vody, 1 percento močoviny a odpadových látok. Až vplyvom baktérií dochádza k rozkladu potu, čím vzniká nepríjemný pach.

Potenie počas tréningov

Ak sa potíte počas tréningu, určite je to pre vaše telo prospešné. Ochladzujete sa a popritom sa aj zbavuje škodlivých látok. Čo sa týka množstva potu počas tréningov, platí, že každé telo je individuálne, a teda to, koľko vypotíte, nezávisí ani tak od toho, či ste trénovaný športovec alebo iba začiatočník, ale od nastavenia vášho metabolizmu.

Čím viac, tým lepšie?

Treba si však uvedomiť, že potenie neznamená chudnutie. Vďaka poteniu síce môžete byť ľahší, je tu však jedno veľké ALE. Telo pri potení nesiaha na uložené tuky, ale zameriava sa hlavne na vodu, ktorá tvorí približne 60 % vašej celkovej hmotnosti. Ak pri cvičení zámerne pijete málo a veľa sa potíte, môžete na váhe vidieť aj o kilogram menej ako pred cvičením. Ide však iba o vodu, ktorú je treba ihneď po cvičení znovu prijať, inak by ste riskovali dehydratáciu, spomalenie metabolizmu a zhoršenie funkcií vnútorných orgánov.

Odporúčam vám preto cvičiť v prostredí a v oblečení, ktoré je vám príjemné a zbytočne nezvyšovať produkciu potu. Za vaše chudnutie totiž nie je zodpovedný pot, ale správne zvolená pohybová aktivita a stravovacie návyky. 

zdravedesiate

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

15 dôvodov, prečo piť (nielen) ráno vodu s citrónom15 dôvodov, prečo piť (nielen) ráno vodu s citrónom

Pokiaľ deň začínate teplou vodou s citrónom, lepšie ani nemôžete urobiť. 

 

 

Ako používať doplnky výživy pri tréninguAko používať doplnky výživy pri tréningu

Doplnky výživy sa stali bežnou súčasťou mnohých športovcov, ale už aj nešportovcov. 

 

Čo piť pri cvičení?Čo piť pri cvičení?

Pitný režim je nevyhnutnosťou počas celého dňa. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Potenie a cvičenie. Čím viac, tým lepšie?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.