30. MAR 2015

Ako robiť kardio, aby šli kilá dolu

Mirka

Je z hľadiska chudnutia dôležité, akú kardio aktivitu si vyberieme? Idú kilá lepšie dolu behom, bicyklovaním alebo skákaním na švihadle? 

Tieto otázky sme položili fitnes trénerovi Radoslavovi Cabúkovi. Aká bola jeho odpoveď? „Čo sa týka kardio aktivít, nezameriaval by som sa až tak na to, akú kardio aktivitu budete robiť (beh, bicyklovanie, skákanie na švihadle), ale akým spôsobom ju budete vykonávať. HIIT, teda vysoko intenzívny intervalový tréning, je najlepším spôsobom, ako spáliť tuk,“ znie odporúčanie trénera.

Ako vyzerá HIIT tréning?

HIIT tréning je založený na striedaní maximálnej intenzity cvičenia s nižšou, čo je pre organizmus poriadna fuška. Keďže je veľmi náročný, zvyčajne netrvá dlhšie ako 30 minút. „HIIT tréning sa vykonáva štýlom 30 sekúnd vysoko intenzívnej aktivity, ako napríklad šprintu a 60-90 sekúnd uvoľňovacej fázy, ktorou je klus. Vždy sa strieda krátka vysoko intenzívna fáza s 2-3 razy dlhšou uvoľňujúcou fázou v miernom tempe. Takýchto cyklov treba vykonať 8-10. Dĺžka tréningu by sa mala pohybovať okolo 15 minút,“ radí Cabúk. Samozrejme, pred samotným tréningom nesmie chýbať úvodné rozohriatie a strečing a v závere ochladenie spojené s naťahovaním svalstva. HIIT tréning by sa nemal vykonávať častejšie ako 2-3 razy do týždňa.

Po HIIT tréningu páli telo tuky ešte dlho po jeho skončení

Výhodou vysoko intenzívneho intervalového tréningu je nielen časová úspora, ale hlavne hormonálna odozva ľudského organizmu na tento typ tréningu. „Vďaka HIIT tréningu je uvoľnené veľké množstvo hormónov, najmä rastového hormónu HGH, ktorý pomáha spaľovať tuk. Pri intervalovom tréningu pálite tuky ešte dlho po jeho skončení. V nasledujúcich hodinách spálite 3-6-krát viac tuku ako po bežnom kardio tréningu,“ vysvetľuje osobný tréner.

V rámci HIIT tréningu môžete vykonávať nielen kardio aktivity, ale aj posilňovacie cviky. Odporúčame vám tieto zaujímavé a hlavne účinné HIIT tréningy:

Spracované v spolupráci s fitnes trénerom Radoslavom Cabúkom z www.realfit.sk

Zdroj foto: adidas


DISKUSIA K ČLÁNKU (2)

Diskusia k článku - Ako robiť kardio, aby šli kilá dolu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

clementis.michal@gmail.com
clementis.michal
 31.3.2015 10:23

Milý Pán autor článku, lebo pomenovanie tréner neradno použiť.
Vrelo Vás v prípade záujmu a odhodlanosti dokázať pravdu svojho bludu očakávam v napr.v diagnostickom centre, kde absolvujete nie 10, bude stačiť 6 Wingate testov na bicyklovom ergometri (30 sekundové maximálne zaťaženie, to iste viete), ktoré absolvujete s 90 sekundovými prestávkami. V prípade ak sa nevyzvraciate po treťom a budete schopný pokračovať a dokončiť daný tréning a samozrejme absolvovať toto viac ako dva razy do týždňa, prepíšeme všetky učebnice fyziológie. To už je na nobelovku. Čakám odpoveď.

 
www.ZdravoaFit.sk
www.ZdravoaFit.sk
 31.3.2015 10:14

Chválim myšlienku intervalového tréningu, aj keď neviem prečo zrovna HIIT. Možno preto, že to teraz "letí". Bolo by asi fér upozorniť na to, že viac ako polovica priemerných cvičencov nemá touto formou nijakú šancu. Rád by som si pozrel "trénera", ktorý dá 30 sekúnd vysoko intenzívneho šprintu a po 60 s pauze znova a znova... a celkovo 10x. Netreba veľa znalostí fyziológie alebo zdravého rozumu na usúdenie, že to asi tak nepôjde. Potom pri frekvencií 3x týždenne sa človek akurát tak pretrénuje alebo si prinajmenšom znechutí cvičenie.

 

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.