20. NOV 2015

Ako schudnúť plávaním?

Plávanie je vo svojej geniálnej podstate aktivitou, ktorá prináša v porovnaní s inými športmi množstvo výhod. 

Výhody plávania oproti iným športom

Beh, bicyklovanie, ale aj rýchla chôdza sú záťažou pre kĺby. Preto sú pre ľudí po zranení, tehotné ženy alebo obéznych ľudí tieto pohybové aktivity skôr nevhodné. Plávanie je však pre všetkých menovaných ideálne. Nezaťažuje kĺby, dokážu ho zvládnuť aj ľudia, ktorí nemajú veľmi dobrú fyzickú kondíciu, čo pre nich vytvára veľmi dobrý odrazový mostík k ďalším fyzickým aktivitám.

Aká je energetická náročnosť plávania?

Čo sa týka množstva spálených kalórií, ak vážite približne 50 kg, za hodinu plávania štýlom prsia dokážete schudnúť okolo 600 kcal pri obyčajnom tempe. Pri rýchlom tempe kraula to môže predstavovať 700-1000 kcal. To znamená, že plávanie sa vyrovná napríklad tréningu boxu.

Hlavné výhody plávania

  • zrýchľuje metabolizmus
  • zvyšuje kapacitu pľúc
  • podporuje psychickú pohodu a potláča stres
  • posilňuje srdce a cievy
  • zlepšuje vytrvalosť a kondíciu
  • posilňuje veľké množstvo svalov

Na čo pri plávaní nezabúdať?

Aj plávanie má svoje zásady, ktoré sú veľmi dôležité – je potrebné ich dodržiavať, pokiaľ chcete dosiahnuť želaný efekt

  • Technika plávania – pokiaľ nemáte zvládnutú techniku plávania, tak sa omnoho skôr unavíte a váš cieľ schudnúť, alebo si zlepšiť kondíciu, dostane trhliny.
  • Správne zvládnuté dýchanie je pri plávaní dôležitejšie ako pri iných športoch. Pri štýle kraul je optimálne naučiť sa dýchať pravidelným striedaním pravej a ľavej strany.
  • Plávanie a trpezlivosť – bez ohľadu na to, či chcete začať plávať kvôli chudnutiu, zdraviu alebo kondícii, platí, že musíte byť trpezlivý. Optimálne je zaradiť plávanie do svojho plánu aspoň 2-krát v týždni a vydržať pri plávaní aspoň 3 mesiace. Vtedy dosiahnete výsledky, ktoré očakávate.

Ako pomocou plávania chudnúť?

Ak chcete pomocou plávania efektívne chudnúť, je dôležitá vhodne zvolená aktivita. Najlepšou voľbou je aj v tomto prípade HIIT. Hoci pri tomto štýle tréningu nespaľujete tuk počas tréningu, spaľujete do 24-32 hodín po skončení tréningu, čo je pre každého, kto chce chudnúť, veľmi výhodné.

Ako to celé zhrnúť? Plávanie je vynikajúcou aktivitou na spaľovanie tukov a zabezpečí vám aj zlepšenie zdravotného stavu a zvýšenie kondície. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

30-minútový efektívny tréning pre celé telo30-minútový efektívny tréning pre celé telo

Za 30 minút je možné precvičiť svaly celého tela a výrazne zvýšiť fyzickú kondíciu.  

 

Beh s nadváhou: áno či nie?Beh s nadváhou: áno či nie?

Pre bežca začiatočníka s kilami navyše je vhodné začať rýchlou chôdzou a postupne si vybudovať aeróbny základ. 

 

Ako cvičiť vo vode, aby bolo cvičenie účinné?Cvičenie vo vode

Jedným zo spôsobov, ako si môžete udržať svoju postavu počas zimných mesiacov alebo sa dokonca zbaviť nadbytočných kíl, je cvičenie v bazéne. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako schudnúť plávaním?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.