21. APR 2016

Ako uvoľniť boľavé, stuhnuté či pretrénované svalstvo?

Nikola Danišová

Mnoho ľudí svalovú bolesť podceňuje. Telu a najmä svalom treba dopriať aj regeneráciu a relax. 

Akými spôsobmi môžeme uvoľniť svaly po tréningu? A čo robiť so stuhnutým či dokonca boľavým svalstvom?

Strečing

Strečing nie je len výborným zahriatím pred behom alebo tréningom v posilňovni. Pravidelným strečingom môžeme výrazne pomôcť stuhnutým svalom. Už po prvom, správne prevedenom strečingu, sa budete cítim oveľa lepšie. Po pravidelnom vykonávaní naťahovacích cvičení si výrazne zlepšíte aj držanie tela a budete flexibilnejší. Takouto prevenciou si ušetríte mnoho zranení.

Sauna

Nie je nič lepšie, než uvoľniť svalstvo teplom. Saunu využívajú mnohí športovci aj priamo po tréningu, niekedy ju dokonca priamo spoja s plávaním. Spojenie teplej sauny a chladnejšej vody v bazéne zlepší cirkuláciu krvi v tele, čím ideálne a šetrne uvoľníme svaly. Okrem toho je takáto kombinácia skvelá i proti celulitíde. Sauna je tiež dobrou voľbou pri svalových bolestiach alebo pri problémoch s dýchaním. Dávajte si však pozor, ak ste pacient s kardiovaskulárnym ochorením.

Masáž

Pri súčasnom pohodlnom životnom štýle a sedavej práci za počítačom má mnoho ľudí problém najmä so svalmi v okolí krčnej chrbtice. Zablokovanie a stuhnutie svalov v tejto oblasti nám môže narobiť veľa problémov – napríklad nepríjemné bolesti hlavy. Ak ste doteraz siahali po tabletkách, aby ste sa tejto bolesti zbavili, problém iba odkladáte. Zablokované, boľavé a stuhnuté svaly v krčnej chrbtici odstránite len masážou, ktorá je spolu s vhodným športom, ako napríklad plávaním, najlepším riešením.

Teplý kúpeľ

Tomuto tipu sa určite poteší každý. Teplý kúpeľ nie je prospešný len pre naše svaly. Pri takomto relaxe si oddýchne celý organizmus a najmä psychika. Počas relaxačného kúpeľa by sme nemali zabúdať na soľ do kúpeľa, ktorá obsahuje rôzne účinné látky, minerály či vitamíny. Soľ do kúpeľa zmierňuje kĺbové i svalové bolesti a odstraňuje z tela zápal. Tiež dezinfikuje a detoxikuje. 

Aké soli do kúpeľa sú vhodné na uvoľnenie svalstva?

Výborné sú najmä soli, ktoré obsahujú výťažky z levandule. Takáto soľ pomáha svalstvo uvoľniť a regenerovať. Vďaka upokojujúcim účinkom levadule je vhodná aj na psychickú relaxáciu. Soľ z mŕtveho mora je hotovým pokladom. Uvoľňuje bolestivé svaly i zápal v nich. Priaznivo však pôsobí aj na pokožku a dýchacie cesty. Na svaly je výbornou voľbou aj soľ s výťažkami z eukalyptu. Eukalyptus nepôsobí pozitívne len na dýchacie cesty, ale má i výrazné regeneračné vlastnosti, uvoľňuje svalstvo a efektívne znižuje svalovú bolesť. Rovnako výborné sú aj soli s obsahom arniky, rozmarínu alebo harmančeka. Všetky tieto bylinky pôsobia protizápalovo a utišujú svalovú bolesť. 

Teplému kúpeľu aj saune by sa mali vyhnúť pacienti s kardiovaskulárnymi problémami a s poruchami krvného tlaku alebo ľudia so zápalom. Keďže sa cievny systém teplom zo sauny a z kúpeľa „otvára“, zápal sa môže rýchlejšie rozniesť po tele. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta4 joga cviky, ktoré vás zbavia bolesti chrbta

Tieto jogové pozície sú jednoduché a môžete ich cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. 

 

4 malé tipy pre aktívnu relaxáciu4 malé tipy pre aktívnu relaxáciu

Čas dovoleniek sa pomaly blíži a je ideálnou príležitosťou na vytvorenie nových návykov pre náš pravidelný odpočinok.

 

 

5 tipov, ako telo zregenerovať po tréningu5 tipov, ako zregenerovať telo po tréningu

Kvalitná regenerácia ovplyvňuje obnovu a rast svalov, je predpokladom efektívneho tréningu, prevenciou zranenia a posúva bližšie k dosiahnutiu cieľa. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako uvoľniť boľavé, stuhnuté či pretrénované svalstvo?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.