28. APR 2016

Moderátorka Hanka zabodovala. Z lenivca sa stala bežkyňa

Známa slovenská moderátorka Hanka Zavřelová Gallová v rámci ČSOB maratónu odbehla svoju prvú súťažnú desiatku. Okrem iného prezradila tipy, ako sa k behu nakopnúť. 

Hanka Zavřelová Gallová pôsobí na prvý pohľad ako energické žieňa, ktoré si ide za svojím. Mali sme možnosť vidieť ju na spoločných tréningoch bežeckého tímu televízie JOJ, ktorý sa pripravoval na ČSOB Bratislava maratón. Hankiným cieľom bolo odbehnúť 10 km v čase pod 60 minút, čo sa jej aj podarilo. Čas 58:56 je krásny výsledok, aj keď ona tajne dúfala, že to bude lepšie. „Vzhľadom na cieľ, ktorý som si dala, som spokojná. Ale napriek tomu, že som mala vnútornú métu ešte trošku posunutú, lebo ja som tvrdohlavý baran, a som k sebe kritická, trošku mi to celkovú spokojnosť kalí. Hovorím si, že som mohla byť ešte aspoň o dve minúty lepšia. Je to však výzva do budúcna,“ prezrádza Hanka, ktorá začala s behom naplno len nedávno. 

Hanka
Zdroj foto: Hanka Zavřelová Gallová

Hankine bežecké začiatky

Obľúbená moderátorka televízneho spravodajstva bez okolkov priznáva, že celý život bola neuveriteľný lenivec a pri žiadnom športe nevydržala dlhší čas. „Keď som porodila, skúsila som behať, ale naplno som sa do toho obula až po skoro dvoch rokoch,“ priznáva a dodáva, že odkedy začala behať, zistila, že je veľmi súťaživý človek. Súťaží hlavne sama so sebou a čo sa týka behu, chcela súperiť aj so svojím manželom, ale „ukázalo sa, že robí dlhšie kroky.“ 

V bežeckom napredovaní jej pomohli hlavne tréningy pod taktovkou skúseného bežeckého trénera Marcela Matanina. S trénovaním začala kvôli chorobe až začiatkom decembra minulého roku, hoci ostatní veselo behali už od polovičky novembra. To znamená, že na prípravu mala zhruba 4 mesiace. Ako sa jej pozdávali tréningové plány? „Je pravda, že keď som prvýkrát videla Marcelove odvážne odhady, tak som trpela, pretože dva, alebo tri mesiace som sa nevedela dostať do tempa, ktoré mi predpisoval. Napriek tomu, ako som mu stále nariekala, stále mi písal tie isté časy, ktoré nie a nie dosiahnuť. No a keď som ich dosiahla, dal mi nové,“ hovorí moderátorka. Okrem tréningového plánu, ušitého na mieru, jej pomohli aj ranné halové tréningy a, samozrejme, dôvera trénera v jej schopnosti. Ako sama priznáva, vytiahol z nej maximum. Na samotných pretekoch jej pomohli dve kamarátky. Tie ju ťahali dopredu, pretože „napriek všetkej príprave som napokon svoju vysnívanú desiatku bežala po svojej i Matúškovej viróze, tak by som sa zrejme opustila niekde na ôsmom kilometri a už to len dokráčala. Ony brali ohľad aj na mňa, kontrolovali ma a ťahali dopredu.“ 

Hanka
Zdroj foto: Hanka Zavřelová Gallová

Behom sa udržiava vo forme

Ľudia behajú z rozličných dôvodov. Pre niektorých je to psychický relax, pre ďalších spôsob, ako zhodiť, pre iných životný štýl. Ako to vníma Hanka? „Do druhého tehotenstva, dúfam, že ešte jedno bábätko bude, by som chcela ísť v čo najlepšej forme. Keď som čakala Matúška, pribrala som 22 kíl, nerada by som si to zopakovala.” Čo sa týka ďalších pretekov, chcela by odbehnúť polmaratón, zúčastniť sa viedenskej desiatky, no najdôležitejšie pre ňu je behať ďalej podľa plánu. 

Tipy od Hanky pre „nebežcov“

Samozrejme, Hanky sme sa nezabudli spýtať, čo by poradila tým, ktorí by chceli behať, ale akosi sa nevedia nakopnúť. Jej rada je jednoduchá, ale podľa všetkého účinná: „Najdôležitejšie je začať. V mojom prípade to bolo začať a prekonať možno prvých päť behov. Vtedy má človek pocit, že mu roztrhne pľúca, a vyčíta si, že po 200 metroch kráča. Sú bežci, ktorí hovoria, že ,nikdy nekráčaj, vždy behaj᾿. Ja som však musela telo dostať do stavu, aby som dokázala odbehnúť určitý úsek vkuse. Napríklad 1 km som na striedačku odbehla a 0,5 km odkráčala. Teda treba vedieť odhadnúť svoje sily, počúvať a rešpektovať svoje telo. Možno to ide pomalšie, ale ide to.“ 

Hanka
Zdroj foto: Maroš Ďatko, TV JOJ

Hanka
Zdroj foto: Hanka Zavřelová Gallová

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Rozhovor so slovenskou atlétkou katkou bérešovouRozhovor so slovenskou atlétkou Katkou Bérešovou

V súčasnosti sa venuje predovšetkým dlhším tratiam – polmaratónu a  maratónu, vďaka ktorým sa nominovala na olympijské hry už po druhýkrát. 

 

Ako trénovať intervalové behy? spýtali sme sa tréneraAko trénovať intervalové behy? Spýtali sme sa trénera

Vďaka intervalovému behu si zlepšíte tempo, rýchlosť a tiež vytrvalosť. 

 

Bežkyne, nezabúdajte na sacharidy, ktoré sú zdrojom energieBežkyne, nezabúdajte na sacharidy, ktoré sú zdrojom energie

Stále je mnoho bežkýň, ktoré sa boja konzumovať sacharidové potraviny predstavujúce hlavný zdroj energie. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Moderátorka Hanka zabodovala. Z lenivca sa stala bežkyňa

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Podujatia

Akého podujatia by ste sa najradšej zúčastnili?

Mix viacerých aerobicových štýlov
Kombinácia aerobicu a body & mind štýlov
Mám rád každé športové podujatie, kde si dobre zacvičim

Celkom hlasovalo: 47
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.